Wywiad z Szymonem Pollakiem

W dzisiejszym odcinku zapraszam na wywiad z młodym, ambitnym wokalistą, którego piosenka World Without Lines ma szansę pobić jubileuszowe notowanie Listy Przebojów Polisz Czart w Polskim Radiu Trójce. Poznajcie naszą dzisiejszą gwiazdę – Szymona Pollaka.

k: Od jak dawna śpiewasz “na poważnie”?

Szymon: Śpiewam od czasów przedszkolnych. Na każdym etapie traktowałem to poważnie. Ciężko oszacować kiedy cały proces zaczął być bardziej dojrzały. Rozwój ma charakter ewolucji, brak tu gwałtownych zmian. Na potrzeby dzisiejszej rozmowy przyjmijmy, że od jakichś trzech lat można to czym się zajmuję nazwać śpiewaniem na poważnie.

k: Na jakich polach spełniasz się w życiu poza byciem artystą?

Szymon: Obecnie jestem aplikantem notarialnym i staram się wypełniać moje obowiązki najlepiej jak tylko potrafię. Nie traktuję siebie jako artysty, to zbyt duże słowo. Układam piosenki, opowiadam historie. Dużą satysfakcję sprawia mi nauka języków, ostatnio szwedzkiego.

           k: Co chciałbyś osiągnąć na scenie muzycznej, jakie są Twoje największe aspiracje w tym aspekcie?

Szymon: Chciałbym dawać więcej koncertów i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z moim planem wkrótce tak właśnie się stanie 🙂 Nie mam wybujałych aspiracji, bo z aspiracji wynikają oczekiwania, a nikt nie lubi się rozczarowywać. Moją największą ambicją jest za to pisanie coraz lepszych kawałków.

k: Jakie tematy zwykle poruszasz w swojej twórczości, ile czasu zajmuje Ci napisanie piosenki?

Szymon: Inspirujące są przeżycia znajomych mi osób, a także moje własne. Zawsze staram się, żeby to co piszę było szczere, prawdziwe, dlatego niektóre moje piosenki “leżą” niedokończone. Być może muszę do nich dojrzeć. W procesie tworzenia istnieje tylko dolna granica i wynosi ona kilka minut- wystarczająco długo żeby wziąć do ręki gitarę, a później długopis i kartkę.

k: Dlaczego słuchaczom może przypaść do gustu utwór World Without Lines?

Szymon: Proszę posłuchać  🙂

Podoba wam się jego propozycja wokalisty? Chcecie usłyszeć jego utwór w Radiu 3? Mam dobrą wiadomość – możecie mu pomóc wspierając swoim głosem! Wystarczy wysłać maila na adres slawek.orwat@wp.pl wraz ze swoim imieniem i nazwiskiem oraz miejscowością, a następnie stworzyć własną listę 5 piosenek polskich wykonawców (piosenka Szymka koniecznie powinna znaleźć się na pierwszym miejscu!)

Leave a Reply

